counter easy hit

lördag 19 maj 2007

Väggarna rivna...

Då var det dax att äntligen få börja inne. Började med att stärka upp takstolarna för att sen riva väggarna. Det kommer byggas upp ett förråd samt att det ska upp spånt på väggarna. Förrådet kommer ligga så man går in från det till grovingången. Kan rita hur det kommer bli vid ett senare tillfälle. Vedspisen kommer vridas och en bänk kommer byggas ut, så den kommer inte kännas så ensam sen... Men en skiss kommer.

Först var vi tvungna att stärka upp takstolarna, då la vi också ut ny spånt. Vad Simon håller på med vet jag dock inte...

Här sitter jag, var ju tvungen att vara med på någon bild.

Vi hade en hammardiskussion, då var jag bara tvungen att ta fram den gamla hammaren så även den fick komma med på bild...

Så här blev det...

Sen var det väggarna som skulle bort, så här ser det ut när man kommer in från dörren. Sen ser ni ett litet rum till höger, bakom väggen ligger köket. Bild nedan.

Här är då från andra sidan, alltså från köket, ni ser det lilla rummet till vänster som ni såg på bilden ovan.

Då håller den stora väggen på att ryka, synd bara att det ser ut som om Simon har sågat allt, då han bara sågade den sista plankan, aldrig får man ta åt sig äran... ;)

Här har alla väggarna försvunnit.

Och här är det lite mer städat. Riktigt nöjd är jag med resultatet.

Från andra hållet.


Tack så mycket Simon för hjälpen, snart har jag också en hammare som du!

3 kommentarer:

Anonym sa...

tackar du inte mig för hjälpen? ;)

Anonym sa...

Missade det du ;) Men tack för hjälpen... :)

Anonym sa...

Varsegod ;)
Min insats kanske inte tycks så stor, men för kommande generationer har jag satt mina spår. haha