counter easy hit

tisdag 15 maj 2007

Matkällaren

Här är min matkällare som ska rensas upp och byggas in så det inte kommer in vatten. Dock har de gamla ägarna börjat fylla ut den. De la t.ex. i all sågspån som fanns på vinden när det blev en vattenläcka. Det var en del i den.
Så här såg det ut i, det är en del och jag blev själv förvånad över hur långt ner jag kunde gräva ur. Under allt detta ligger det massa, massa vatten.

Vad ni än gör, släng inte saker innan ni är säkra på att de inte kommer komma till användning. Här fick jag användning av sängen som ska bort. Hade jag inte haft den hade jag fått gå upp ur gropen massa gånger. Det ligger ett antal liter vatten i den.

Här är golvet och lite annat bröte.

Det syns ganska dåligt men gropen är riktgit djup, när jag står i den är den en bit över axlarna. Det är inte helt rent i den heller. Jag har lite problem med väggarna och det msåte göras ngåot åt. Kanske räcker det att ta bort det som håller på att rasa ner. Jag får fundera vidare på det.



Inga kommentarer: