counter easy hit

söndag 20 maj 2007

Grillplatsen

Idag har jag och Emil fixat sittstockar till grillplatsen, jag hade ett träd som låg över stigen som är till stugan. Den kapade vi av till 3 stockar som vi sedan lyfte dit. Det var riktigt tungt och innan vi kom på en smidig lösning att flytta dem gick det knappt. Men nu ligger de på plats...
Här håller vi på med stocken. Har kapat av den första längden, det blev 3 längder á 3 meter. Så den första var riktigt tung. Men det gick till slut.

Här kämpar vi, tror det är stock nummer 2.

Vi högg ut på båda stockarna och sen var det bara att lägga dit dem.

Så här blev det, blev riktigt bra. Platsen ljuger lite på kort, den känns mycket bättre i verkligheten.


Tack Emil för hjälpen, utan en stark jägare från arvidsjaur hade det nog inte gått...

6 kommentarer:

Emil sa...

haha, fina bilder!
Va faktiskt ganska jobbigt =) Men bra blev det!

Anonym sa...

Ja jag trodde det skulle vara lättare... Men ack så fel jag hade. Innan vi kom igång trodde jag inte vi skulle bli klara.

Anonym sa...

Nu är jag glad för nu vet jag nåt som händer nästa helg :D
Nu är det bara att inhandla käket och hoppas på fint väder då!

Anonym sa...

Ja visst är det så :)

Anonym sa...

Gud så fint det blir - både huset och grillplatsen!
Det är roligt att få läsa om ditt mödosamma arbete och att få lov att vara med på "resan" mot ditt färdiga sommartorp.

Anonym sa...

Jossan; Tackar. Ja visst blir det bra. Kanske där vi ska ha fest nummer 2 sen då ;) Först nere i Malmö och sen uppe hos mig... hehe